Gevolgen van online marketing voor de groei van jouw merk

Lees hier hoe online marketing de groei van jouw merk beïnvloedt.

De impact van online marketing is nog nooit zo belangrijk geweest voor merkontwikkeling – maar dit kan een uitdagende wereld zijn voor bedrijven die net beginnen met het vergroten van hun online aanwezigheid.

Hier zijn verschillende manieren waarop online marketing en je merk nauw met elkaar zijn verbonden zijn en waarom dat zo belangrijk is in de online reclamewereld van vandaag.

Het concept van “Going Viral”

“Viral gaan” is een zin die je vaak hoort, vooral omdat het concept te groot en te ingeworteld in de online wereld is geworden om te worden beschreven met slechts een enkele zin.

Vandaag de dag hebben we click-bait, trending posts, hashtags – en nog veel meer. Het doel is echter nog steeds om content zeer snel te verspreiden via de online wereld door deze te delen, en het concept is nog steeds essentieel om je merk op internet te vertegenwoordigen.

Vergeet niet dat in de online wereld je nieuwe klanten in contact komen met je merk via je meest populaire en meest gedeelde content.
Online is je belangrijkste kanaal voor het vinden van nieuwe leads: zo eenvoudig is het. Succesvol gebruik van online marketing om virale content te creëren – dat is nu de uitdaging.

De kracht van profielen

Een ander belangrijk onderdeel van online marketing – en dit zal enkele bedrijven verbazen – is het bedrijfsprofiel.
Waarom is dit een integraal onderdeel van je merk?

Omdat het de content is die vaak wordt beoordeeld door consumenten die aankoopbeslissingen nemen … vooral in de mobiele wereld van vandaag, waar Google lokale bedrijfsprofielen laat zien aan top van zijn SERP’s.

Bovendien wordt de informatie die verband houdt met profielen, van Google tot Facebook, in toenemende mate aangeboord om rankings en SEO te beïnvloeden.

Klanten nemen niet alleen onmiddellijk beslissingen over je merk op basis van je profielinformatie en gekoppelde beoordelingen, ze zullen je profiel vaker zien op basis van wat ze zoeken. Met andere woorden, focus op het maken van een authentiek, onderhoudend, informatief profiel.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *