Gevolgen van virtual reality

Wat zijn de gevolgen van virtual reality?

Laten we beginnen met zes positieve gevolgen van de opkomst van virtual reality Later gaan we ook in op gezondheidsrisico’s.

1. VR genereert banen

Om te beginnen is het gebruik van virtual reality een voordeel voor de totale werkgelegenheid. Niet alleen professionals schakelen over op VR-ontwikkelruimte, echter met de verbeteringen en acceptatie van de technologie, maar er zijn ook nog meer baanopties in de VR-sector.

2. Het moderniseert hoe we samenwerken

Natuurlijk kun je contact leggen met verre collega’s via e-mails, berichten of zelfs via videoconferencing, maar heb je geprobeerd een vergadering te doen met behulp van VR? De mogelijkheden zijn echt eindeloos in deze blik op.

In plaats van werknemers van de ene site naar de andere te verplaatsen, kunt u hen een nieuw bouwproject en de stappen voorwaarts tonen via VR. Zelfs, je zou de technologie kunnen gebruiken om ingenieurs en ontwerpers van over de hele wereld te laten brainstormen en hun creaties op verschillende manieren bij te werken die ze voorheen niet konden. Zelfs een direct gesprek is directer, actueler en individualistischer met VR.

3. Het vernieuwt hoe we trainen

Sommige banen vereisen een grondige training voordat de stafleden klaar zijn om de taak die voorhanden is volledig uit te voeren. In de eerdere periode zou dit werkgevers in een moeilijke positie brengen om iemand voor te bereiden op een veeleisende rol zonder de verantwoording van een nieuweling aan het roer te hebben? VR varieert dat al.

4. Het brengt virtuele werknemers naar de werkplek

We hebben al beschreven hoe VR de samenwerking verandert door belanghebbenden uit de hele wereld bij elkaar te brengen om ze bij de hand te houden, van initiëren, plannen en daadwerkelijke realiteit. Maar deze technologie zal ook effect hebben op mensen in de verre omtrek, van wie de banen hen vaker dan niet afsnijden van de overgebleven teamleden.

5. Het verbetert en herstelt de gezondheid van medewerkers

Zitten aan een bureau kan de hele dag nadelig zijn voor de gezondheid van een professional op de lange termijn, met een langzamer metabolisme, met spinale letsels, depressie en een meer sedentaire levensstijl. VR verandert dit scenario echter door staf toe te staan ​​om op te staan ​​en door te gaan met productief blijven.

6. Het vervangt zakenreizen

Virtual Reality maakt het waarschijnlijk dat werknemers een headset of bril hebben en aanwezig zijn op persoonlijke vergaderingen zonder in een vliegtuig te reizen of een ander vervoersmiddel te gebruiken voor zakenreizen. De face-to-face alliantie zal hetzelfde zijn zonder te reizen om het te laten gebeuren. De problemen zoals Jetlag of uitgaven zoals hotelkosten zullen ook achterhaald blijken te zijn.

Nadelige gevolgen van VR

We gaan er vaak van uit dat virtual reality altijd een positieve invloed heeft op ons leven. Maar dit is een vorm van technologie die zich voortdurend ontwikkelt en als gevolg daarvan problemen kan opleveren die nog niet eerder waren overwogen.

Fysieke effecten van virtual reality

Een van de grootste problemen met virtual reality is bewegingsziekte. Het is niet onbekend dat mensen na een verblijf in een virtuele omgeving last hebben van misselijkheid, wat te wijten is aan de effecten die de perceptieverschuiving per saldo heeft. Ons evenwicht wordt beïnvloed door veranderingen in het binnenoor, wat resulteert in gevoelens van misselijkheid die mensen vaak ervaren tijdens het reizen op een schip of een andere vorm van transport.

Sommige mensen worden hierdoor getroffen nadat ze slechts 30 minuten in een virtuele omgeving hebben doorgebracht, terwijl anderen enkele uren kunnen doorgaan voordat ze eventuele nadelige effecten opmerken.

Een andere naam voor deze sensatie is ‘cybersickness’.

Tijdsdruk

Een ander probleem met virtual reality is tijd: het kost veel tijd om een ​​virtuele omgeving te ontwikkelen die misschien geen goed nieuws is voor een commerciële onderneming die in deze technologie wil investeren. Tijd is geld in de zakenwereld.

Veel virtual reality-bedrijven of onderzoekers gebruiken en passen andere vormen van technologie uit andere bronnen aan, wat betekent dat ze daarop vertrouwen. Als een van hun leveranciers failliet gaat, zal dit het werk met een aanzienlijke tijd vertragen.

Hoe realistischer een virtuele wereld, hoe langer het duurt. Het kost een buitensporige hoeveelheid tijd om een ​​omgeving te creëren die niet te onderscheiden is van het echte werk, bijvoorbeeld een 3D-walkthrough van een gebouw dat een jaar of langer in beslag kan nemen.

Vroege vormen van virtual reality omvatten blocky graphics en ruwe renderings die niet lang duurden om te produceren, maar niet voldeden aan de steeds toenemende eisen van vandaag. Mensen willen snellere, soepeler en levensechte scenario’s die hogere eisen stellen aan verwerkingssnelheid, geheugen en renderingstijd.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *